TV 2 - Mere end 15 digitale kampagner

Websites

tv2-5.png
TV 2 og Compent

Vi har samarbejdet med TV 2 om mange digitale projekter og været med fra start til slut, startende med den kreative proces, prototyping og den tekniske udvikling af flere landsdækkende kampagner. Vi har ligeledes været på standby, mens vi har sørget for load-balancerede løsninger til store nationale TV-events med flere hundrede tusinde samtidige besøgende.

Vi har stået for den digitale Knæk Cancer-kampagne tre år i træk, for Danish Music Awards-afstemningen to gange, for Smid tøjet-indsamlingssitet og for flere valgkampagner. Det har været opgaver, som vi har måttet fokusere stærkt på, mens kampagnerne har været aktive med stor TV-dækning.

Del håbet 2014

Den digitale kampagne har vundet følgende priser:
 

  • 2015 Europæisk Guld, ‘Promotional Interactive Applications’
  • 2015 International Promax BDA Guld, ‘Interactive applications.’
  • 2015 Creative Circle-nominering
Knæk Cancer - Del Håbet (2014)

I 2014 løb kampagnen ’Knæk Cancer-stafetten´ af stablen. Den var baseret på indsamling af GPS-data fra ni blomster, der var delt ud og skulle indsamles igen i liveshowet lørdag aften.

Alle blomsterne blev vist på et digitalt kort udviklet af Compent. Kortet viste i realtime alle indsendte billeder og viste også blomsternes ’rejse’ via modtagne GPS-koordinater.
Kortet var tilgængeligt på web og blev også brugt til storskærmsvisning på direkte TV.

Compent leverer høj kvalitet og er en fantastisk partner i den kreative udviklingsfase.

Jannick Blaksmark, PR og Digital Marketing Manager, TV 2.

Sæt en blomst 2013

Den digitale kampagne har vundet følgende priser:
 

  • 2014 PromaxBDA Europe Awards, ‘Best Social Campaign.’
  • 2014 Global Excellence Promotion, Marketing & Design Awards, ‘Best Interactive Promotion’
  • 2014 Årets Umbraco Award for ‘Best Integration’ på Codegarden.
Sæt en blomst (2013)

Tilbage i 2013 foretog vi som nogen af de første en social posting-indsamling. På det tidspunkt var ingen etablerede services i stand til dét.

Derfor udviklede vi API-integration til Facebook, Twitter, Vine og Instagram og viste det hele på et visuelt landkort, hvor vi placerede hilsenerne ud fra geotags eller profilens stamoplysninger.

Projekter med TV 2

Knæk Cancer

  • Knæk Cancer 2015
  • Knæk Cancer 2014
  • Knæk Cancer 2013
     

Valg kampagner

  • Nationalt valg 2015
  • Kommune valg 2013
  • Regional valg 2013
     

Smid tøjet

  • Kampagne 2015
  • Kampagne 2014
     

Andet

  • Station2 2014
  • Toppen af poppen 2013
  • DMA-afstemning 2013
  • DMA-afstemning 2012
  • EM-fodbold 2012
  • Dicte, sæson 2
     
Andre cases
linkedin twitter facebook arrow-left arrow-right