Shamballa Jewels
Cases

Shamballa Jewels

Ordresystem, webshop og in-store 3D-smykkedesigner til 60+ butikker i hele verden. Vinder af E-handelsprisen 2019

Shamballa Jewels er bygget på en revolutionerende tilgang til smykkedesign og leverer håndlavede produkter af højeste kvalitet. Hvert smykke kan skabes og udvikles, så det bliver 100% unikt og personligt for Shamballa Jewels’ kunder. Det er derfor vigtigt, at forhandlere i hele verden kan tilgå tidligere ordrer og vise de mulige tilpasningsmuligheder for et smykke ud fra lagerbeholdningen i den enkelte butik.

I 2017 lancerede Shamballa Jewels deres nye bestillings- og ordresystem. Blandt de helt unikke features er en 3D-smykkedesigner til iPad-visning hos forhandlere i hele verden. Baseret på lagerbeholdningen, der hentes direkte fra Shamballa Jewels' ERP-system, kan 3D-smykkedesigneren vise alle de mulige tilpasningsmuligheder for et smykke.

Shamballa Jewels

En sideløbende del af projektet var konvertering og tilpasning af alle tidligere ordrer, så kunder kan gå til enhver Shamballa Jewels-forhandler og få visualiseret mulige ændringer af deres smykker ved hjælp af smykkets låsenummer. Efter seneste opdatering kan kunder desuden tilgå smykkedesigneren og eksperimentere med samt bestille smykker online på deres egne devices. Når et smykke er bestilt via smykkedesigneren, går ordren direkte ind i Shamballa Jewels' ordresystem, hvor alt fra ordrebekræftelse til prioritering, produktion, forsendelse og fakturering håndteres. Prøv Shamballa Jewels’ smykkedesigner.

En global salgsplatform hos lokale forhandlere - Se, hvordan Shamballa Jewels’ interne arbejdsgange er blevet digitaliseret, og hvordan 3D-designeren virker hos forhandlere over hele verden.

Grundigt forarbejde giver et godt resultat

Løsningen har taget halvandet år at udforme, hvor det i forløbet startende med analyse og udforming af prototype før endelig implementering på Ucommerce/Umbraco med .NET, Mongo DB og TypeScript.

Samarbejdet mellem Compent og Shamballa Jewels har ifølge juryen betydet, at Ferrari-produktet har fået den Ferrari-løsning, som det fortjener i deres Global Sales Platform. Det visuelle arbejde er i top, kundeoplevelsen er løftet markant og leverancefejlene er blevet reduceret med 80 % takket være en effektiv lagerstyring. Der er også kommet styr på dataindsamlingen, som nu bruges til at lette salgsarbejdet på nettet og i de fysiske butikker over hele verden.
Jury ved tildeling af Ehandelsprisen 2019

En holistisk løsning med mange fordele

Det nye bestillings- og ordresystem rummer en lang række fordele, der optimerer Shamballa Jewels’ arbejdsgange. Blandt fordelene kan nedenstående punkter fremhæves:

  • Kundeoplevelse - Med 3D-smykkedesigneren kan en kunde se, hvordan et smykke ser ud, inden det bliver bestilt. Værktøjet gør det muligt at se alle muligheder og sammensætte sit eget unikke smykke online og på iPad i butikken.
     
  • Transparens - Løsningen sikrer, at forhandleres priser altid er aktuelle, mens man kan se, hvilke muligheder og tilpasningsmuligheder, der findes og er på lager i den enkelte butik.

  • Færre fejl - Produktionen kan se præcist, hvad der er bestilt med præcist varenummer og visualisering.
     
  • Gnidningsfri og hurtig levering - Det digitale bestillings- og ordresystem sikrer, at produktionen kan se nøjagtigt, hvad der er bestilt med varenummer og visualisering. Fra et smykke er bestilt, kan kunde og forhandler se hvor langt smykket er i processen, før det er færdigt og kan leveres til kunden.
Vi har arbejdet tæt sammen med Compent for at forbedre vores salgsprocess. Vi er meget glade for resultatet!
- Sofie, Digital Project Leader - Shamballa Jewels

Med løsningen har Shamballa Jewels fået et effektivt bestillings- og ordresystem, der gør det nemt at give kunder over hele verden en unik og personlig oplevelse.

Ehandelsprisen

Blog: Vi vinder Ehandelsprisen

Vi er super stolte af at kunne gå hjem med 1. pladsen i et skarpt felt af gode ehandelscases.
Læs mere om prisen