Radio
Cases

European Communication Office

Umbraco Extranet-platform for 48 europæiske lande

Vi har siden 2010 arbejdet på European Communication Office's (ECO) extranet-platform. Den er baseret på Umbraco og supporterer dagligt tusindvis af interessenters arbejde med tele,- og postregulativer for 48 europæiske lande.

Vi har siden 2010 arbejdet på European Communication Office's (ECO’s) extranet-platform. Den er baseret på Umbraco og supporterer dagligt tusindvis af interessenters arbejde med tele- og postregulativer for 48 europæiske lande. Ekstranettet er et forretningskritisk værktøj med mere end 200 grupperum, 200.000 dokumenter, online-kalender, spørgeskemaer og konferencestyring.

Den første version af Responsivt Web var ikke responsiv, og den blev først rigtigt understøttet fra 2012. I 2016 gennemgik Compent hele platformen og opdaterede den til at kunne virke på både mobil, tablet og desktop, hvilket var et større projekt med en platform så omfattende som European Communication Office's extranet. Samtidig opdaterede vi Umbraco CMS og .NET-versionen af sitet.

ECO screenshot

Compent har siden samarbejdets start været ansvarlig for workflow analyse og interview med alle interessenter i forbindelse med deres behov for samarbejdsværktøjer. Vi har hele vejen igennem været totalleverandør på hele løsningen og lavet driftssupport på portalen. Da alt ECO-relateret kommunikation og dokumentdeling foregår gennem denne portal, er der et behov for, at systemet altid skal være online, og at der reageres på driftsforstyrrelser, før de udvikler sig til problemer. Dette har gjort, at hele portalen er dækket af monitorering og at der også er udviklet en lang række automatiserede Unit- og Selenium-test for at kunne verificere, at alt kører korrekt ved deployment eller serveropdatering.

Vi er i 2023 startet på en større fornyelse og opgradering af hele portalen hvor den bliver gradvist opdelt til en mere moderne service arkitektur.

ECO har gjort brug af Compents expertise i en del år efterhånden, og til dato er det ikke lykkedes at sætte dem på en opgave som de ikke kunne løse - selv de svære og tunge som vi selv syntes var næsten umulige.
Kenneth Karlsson, IT & Technical specialist.