
Team Danmark arbejder for at give Danmarks atleter de bedst tænkelige vilkår, så den enkelte atlet kan præstere og udleve sit potentiale. Hvordan gør man det lettere for atleterne at finde den information, de har brug for, holde styr på deres aktiviteter og kommunikere med de nøglepersoner, som indgår i deres hverdag? Sådanne spørgsmål stod Team Danmark med, da de kontaktede os med henblik på at forbedre kontakten til atleterne og gøre dagligdagen mere overskuelig for alle i organisationen.
I samarbejde med Compent har Team Danmark udviklet en app, der er skræddersyet til at imødekomme atleternes helt særlige behov. Appen samler alle kontaktflader ét sted og gør det nemt at kommunikere, holde sig opdateret og administrere diverse aktiviteter. Med appen har Team Danmark fået en one-stop-løsning, som atleterne kan tage med sig og bruge præcis, når det passer dem - både i Danmark og i udlandet.
Et resultat af mange års samarbejde
Vi har været på en længere rejse sammen med Team Danmark, som vi har samarbejdet med igennem en årrække. Dette har dannet grobund for et godt og tillidsbaseret forhold, hvor alle kan være ærlige og udfordre hinanden med henblik på at opnå det bedst tænkelige resultat. Den seneste tid er gået med at udvikle en app til iPhone og Android, som har til formål at skabe værdi for hele Team Danmark. Gennem udviklingsforløbet har vi arbejdet tæt sammen og involveret en lang række aktører for at få alle behov afdækket og sikre en løsning, der giver adgang til præcis det indhold og de funktioner, Team Danmarks atleter har brug for. Med den nye app er Team Danmark altid tilgængelig for atleterne, mens al kommunikation og alle services er samlet ét sted. På den måde gør appen hverdagen langt mere overskuelig for atleterne, så de kan fokusere 100% på deres sport.
Effekt og betydning
Det var vigtigt for Team Danmark at udvikle et redskab, som atleterne har lyst til at bruge. Særligt unge benytter i højere grad apps end webapplikationer og mail, og det var derfor oplagt at udvikle en app, der rammer atleterne, hvor de er.
Appen er atleternes værktøj. Den nødvendige information skal være tilgængelig og kunne tilgås 24/7. Det skal fungere 100% for atleterne, så de får præcis de svar, de har brug for, uanset hvor de er, og hvornår de har brug for det. Appen giver atleterne alt, de har brug for ét sted og sørger for, at Team Danmark hele tiden er inden for rækkevidde.
Team Danmark valgte at udvikle en app, der kan bruges helt intuitivt. Den giver desuden mulighed for en vedvarende optimering og vedligeholdelse af de relevante services, som løbende kan justeres og forfines.
100% relevant indhold
Appen er skræddersyet til Team Danmark og rummer kun de funktioner, der er relevante for atleterne. Den gør det muligt at kommunikere direkte til enkelte målgrupper, så Team Danmark kan være præcise i kommunikationen, og atleterne kun har én kommunikationskanal at forholde sig til. I øvrigt sikrer appens real-time chat, at beskeder når effektivt og hurtigt frem. Udover de effektive kommunikationsredskaber rummer appen følgende funktioner:
Udover de nævnte funktioner, arbejder vi i øjeblikket på et fuldt bookingsystem, der gør det muligt for atleterne at booke tid til behandlinger direkte gennem appen.
En værdiskabende platform
Ved hjælp af den nye app har Team Danmark skabt en platform, der er super brugervenlig og sikrer, at organisationen altid er inden for rækkevidde. Appen forbedrer kommunikationen på tværs af organisationen og danner grobund for bedre samarbejde og resultater ved at være dybt integreret i forretningssystemerne. Appen sætter atleterne i centrum og hjælper Team Danmark med at nå deres mål om at være 100% tilgængelig for atleterne og optimere deres dagligdag.
Modeindustrien står overfor et stort problem. Mode brands anvender klodens begrænsede resourcer og overproducerer for at skabe mere forbrug og vækst. På denne måde har de et troværdighedsproblem overfor forbrugerne der kræver mere ansvarlighed. Med andre ord: Det er tid til at ændre denne model. Her kan du se præsentationen omkring cirkulær ecommerce på Umbraco codegarden 2019.
Torsdag aften blev årets bedste e-handelscases fejret i Øksnehallen til Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) årlige prisudeling. Compent var med Shamballa Jewels nomineret i kategorien ”Bedste e-handelscase 2019” for Shamballa Jewels Global Sales Platform. Vi er super stolte af at kunne gå hjem med 1. pladsen i et skarpt felt af gode ehandelscases.
Vi får indimellem forespørgsler på en on-site .NET / Umbraco konsulent der kan løse udviklingsopgaver on site. Modellen med on-site konsulenter er formodentligt det rigtige hvis man har en konkret udfordring med sin Navision eller SAP opsætning, men anvendelsen af kort tids on-site konsulenter er en risikabel affære, hvis man har en mere langsigtet strategi og har et decideret udviklingsprojekt.
Hvert år til Umbraco Codegarden-konferencen kåres de bedste Umbracoprojekter, og der uddeles i alt 10 forskellige priser i forskellige kategorier blandt flere hundrede indsendte projekter. Compent vandt i år i kategorien ”Best New Tech” med “Shamballa Jewels In-store Jewelry Designer”.
Vi har netop opgraderet vores interne baseline til Headless / .NET Core og beskriver her hovedpunkterne for, hvorfor du bør tænke en Headless arkitektur ind i dit næste Umbraco projekt. Et Headless CMS projekt betyder at der er fjernet de klassiske bindinger mellem CMS platform og præsentationslag. Det betyder i praksis at front-end er adskilt fysisk fra back-end, og man kan derfor udvikle sit præsentationslag uafhængigt af CMS platformens version.
Noget, der kendetegner mange af de projekter, vi udfører for vores kunder, er, at de starter fra et eksisterende projekt, der er gået skævt. At projektet er gået skævt kan skyldes misforståelser mellem den tidligere leverandør og kunden om, hvordan projektet skulle være, interne medarbejdere der ikke er kvalificerede inden for det område, hvor projektet ligger, uhensigtsmæssig eller dårlig teknisk implementering eller bare dårlige rutiner.
Der udvikles mange Intranet på Umbraco - men der har længe ikke fandtes nogen standard platform man kan bruge fra our.umbraco. Med uIntra er det blevet nemmere at udvikle et Intranet på Umbraco uden at skulle starte helt fra bunden. Vi har netop lagt version 0.2.3.7 ud på our.umbraco til fri download. Blandt de nye funktioner er grupper, emoticons og kommentering på artikler samt en masse mindre opdateringer.
Umbraco forbindes ofte ikke med intranetbrug, hvor funktioner som decentral administration, arbejdsgruppefunktionalitet, medlemsstyring, dokumenthåndtering og rettighedsbaseret søgning er blandt de mest centrale features. Dette betyder dog ikke at Umbraco ikke kan anvendes til intranet, bare fordi alle features ikke kommer out-of-the-box i Umbraco.