Knæk Cancer
Cases

TV 2

Mere end 15 digitale kampagner

Vi har samarbejdet med TV 2 om mange digitale projekter og været med fra start til slut, startende med den kreative proces, prototyping og den tekniske udvikling af flere landsdækkende kampagner. Vi har ligeledes været på standby, mens vi har sørget for load-balancerede løsninger til store nationale TV-events med flere hundrede tusinde samtidige besøgende.

Vi har stået for den digitale Knæk Cancer-kampagne tre år i træk, for Danish Music Awards-afstemningen to gange, for Smid tøjet-indsamlingssitet og for flere valgkampagner. Det har været opgaver, som vi har måttet fokusere stærkt på, mens kampagnerne har været aktive med stor TV-dækning.

Knæk Cancer - Del Håbet

I 2014 løb kampagnen ’Knæk Cancer-stafetten´ af stablen. Den var baseret på indsamling af GPS-data fra ni blomster, der var delt ud og skulle indsamles igen i liveshowet lørdag aften. Alle blomsterne blev vist på et digitalt kort udviklet af Compent. Kortet viste i realtime alle indsendte billeder og viste også blomsternes ’rejse’ via modtagne GPS-koordinater. Kortet var tilgængeligt på web og blev også brugt til storskærmsvisning på direkte TV.

Del håbet 2014

Den digitale kampagne har vundet følgende priser:

- 2015 Europæisk Guld, "Promotional Interactive Applications"
- 2015 International Promax BDA Guld, "Interactive applications"
- 2015 Creative Circle-nominering
Compent leverer høj kvalitet og er en fantastisk partner i den kreative udviklingsfase.
Jannick Blaksmark, PR og Digital Marketing Manager, TV 2.

Knæk Cancer - Sæt en blomst

Tilbage i 2013 foretog vi som nogen af de første en social posting-indsamling. På det tidspunkt var ingen etablerede services i stand til dét.

Derfor udviklede vi API-integration til Facebook, Twitter, Vine og Instagram og viste det hele på et visuelt landkort, hvor vi placerede hilsenerne ud fra geotags eller profilens stamoplysninger.

Sæt en blomst 2013

Den digitale kampagne har vundet følgende priser:

- 2014 PromaxBDA Europe Awards, "Best Social Campaign"
- 2014 Global Excellence Promotion, Marketing & Design Awards, "Best Interactive Promotion"
- 2014 Årets Umbraco Award for "Best Integration" på Codegarden


Alle projekter med TV2:

Knæk Cancer

  • Knæk Cancer 2015
  • Knæk Cancer 2014
  • Knæk Cancer 2013

Valgkampagner

  • Folketingsvalg 2015
  • Kommunevalg 2013
  • Regionalvalg 2013

Smid tøjet

  • Kampagne 2015
  • Kampagne 2014

Andet

  • Station 2, 2014
  • Dicte, sæson 2, 2014
  • Toppen af poppen 2013
  • DMA-afstemning 2013
  • DMA-afstemning 2012
  • EM-fodbold 2012